IMPLANT

DİŞ IMPLANTI NEDİR?
İmplant, eksik dişlerin fonksiyon ve estetiğini tekrar sağlamak amacıyla çene kemiğine yerleştirilen yapay diş kökleridir. İmplant diş ve çene yapısını tamamen değiştirir

HANGİ DURUMLARDA İMPLANT YAPILIR?

Tek diş eksikliğinin komşu sağlam dişlere dokunulmadan giderilmesinde, birden fazla diş eksikliğinin, takılıp çıkartılan protezler yerine, implantlar yardımı ile sabit köprüler yapılarak giderilmesinde, tam dişsizlik durumunda takılıp çıkartılan protezler (damak) yerine sabit protezler yapılabilmesinde, her türlü dişsizliğin ve eksik fonksiyonların giderilmesinde uygulanabilir.

Diş kayıplarının ya da meydana gelen travmaların sonucunda fizyolojik olarak oluşan kemik erimeleri, çene kemiğinin seviyesinin ve hacminin azalmasına neden olmaktadır. Bu durum, uygulanacak protezin işlevini tam olarak yerine getirebilmesine engeldir. Bunun sonucunda da çiğneme ve konuşmada problemlerin çıkması kaçınılmaz olur.

İMPLANTIN YARARLARI NELERDİR?
İmplant, sağlam, rahat ve güvenilir bir uygulamadır. İmplantlar üzerine yapılan protezler, gerçek dişlerin yerini alırken en doğal yapıyı oluştururlar. Eksik dişlerin tamamlanması sürecinde, sağlıklı dişlere dokunulmamış olur. Tüm protezlere oranla çok daha uzun ömürlüdür. Normalde diş kaybının etkileri fizyolojik olduğu kadar psikolojik de olacaktır. İmplant, doğal dişin yerine geçen bir özel uygulama olarak, diş kayıplarının yol açacağı her türlü soruna kesin ve en sağlıklı çözümü getirmektedir.

İMPLANT DİŞLERİ DOĞAL GÖRÜNÜR MÜ?

İmplant kemik ve dişeti altında yerleşmektedir. Bu sebeple üstüne yapılan dişle herhangi bir uyumsuzluk söz konusu olmamaktadır. Özellikle son dönemlerde gelişen zirkon üst yapılar sayesinde ön bölge estetiğinde bile tam bir uyum sağlanmaktadır.

Implant implant implant implant implant implant implant implant

İMPLANT HER YAŞTA UYGULANABİLİR Mİ?
Evet. Sadece, gençlerde kemik gelişiminin tamamlanması gerekmektedir. Bu da kızlarda 16-17, erkeklerde ise 18 yaşına kadar gerçekleşmektedir.
Erişkinler için üst yaş sınırı yoktur. Genel sağlık durumu uygun olan her yaştaki insana uygulanabilir. Yaşlı insanlar daha çok diş kaybettiklerinden ve çene kemiklerinde erimeler olduğu için diş implantlarına daha çok gereksinim duyarlar .

İMPLANTIN BAŞARISI NEYE BAĞLIDIR?
İmplantların başarısı için genel sağlığın iyi olması, yani yeterli “iyileşme potansiyeli” olması, doğru teşhis konulması ve implantın temizlik ve bakımının doğru yapılması gerekmektedir. Bunun yanında hekim tarafından uygun cerrahi ve uygun protez yapılmış olması gereklidir. Ayrıca, çok fazla sigara içilmesi ve/veya aşırı alkol kullanılması başarıyı olumsuz etkileyecektir. Yukarıdaki faktörlere bağlı olarak implant başarısı %90-100 arasında değişebilir.

İMPLANT HANGİ DURUMLARDA SAKINCALIDIR?
Bazı bedensel rahatsızlıklar veya engeller nedeniyle implant yapılması sakıncalı olabilir.Bazı durumları şöyle özetleyebiliriz:

• Bazı kalp rahatsızlıkları

• Kan pıhtılaşma sorunları

• Romatizmal hastalıklar

• Aşırı düşkün olmak ve benzeri durumlar.

• Diyabet (şeker hastalığı); kontrol altında olmayan ve diyabetin düzenli seyretmediği durumlar

• Çenedeki kemik yapısının uygun olmaması, yetersiz veya anatomik olarak riskli olması.

• Hastanın cerrahi işlemlere yatkın olmaması (aşırı korku, endişe)

• Hastanın implant sonrası oral hijyenini (ağız temizliğini) tam olarak sağlayamayacağı durumlar.

İMPLANTLAR VÜCUT TARAFINDAN REDDEDİLİR Mİ?
Günümüzde implant materyali olarak en fazla kullanılan metal titanyumdur. Titanyum, doku uyumu mükemmel olan, yüzyıllardır tıbbın birçok alanında güvenle kullanılan bir metaldir. Bu nedenle bir “doku reddinden” söz edilemez.

İMPLANTIN KANSER RİSKİ VAR MIDIR?
Tıp ve diş hekimliği dünyasında diş implantlarının kansere neden olduğunu gösteren tek bir örnek bile yoktur.

İMPLANT PAHALI BİR TEDAVİ MİDİR?
İmplant uygulamaları bir dizi karmaşık ve uzun süreli işlemleri gerektirir. Dolayısıyla rutin diş hekimi hizmetlerinden daha yüksek bir harcama gerektirirler. İmplant tedavileri tamamlanan hastalarda yapılan bir araştırmada, hastalar yaptıkları yatırımın karşılığını aldıklarını ve gerekirse aynı şeyi tekrar yaptıracaklarını belirtmişlerdir.

İMPLANT OPERASYONUNDA BİR RAHATSIZLIK OLABİLİR Mİ?

Operasyon lokal anestezi ile hiçbir ağrı ve rahatsızlık duyulmadan yapılabilmektedir. Gerekli durumlarda genel anestezi de uygulanabilir. Operasyondan sonra herhangi diş çekiminden sonra da duyulabilecek hafif bir ağrı veya şişlik olabilir. Bunlar da ağrı kesicilerle ve gerekli önlemlerle rahatlıkla giderilebilir.

İMPLANTLARIN YERLEŞTİRMESİ VE PROTEZ KADAR SÜRER?
Cerrahi işlemin süresi yerleştirilecek implant sayısına ve hastanın koşullarına bağlı olarak yarım saat ile birkaç saat arasında değişebilir. Operasyondan sonra, implant ile kemiğin kaynaşması için (osseointegrasyon) 2-3 ay kadar beklenir. Daha sonra bu implantlar üzerine, birkaç seans süren bir uygulama ile protezler yerleştirilir.

• Implant, esenkent, dentalyum, diş hekimi, diş, dolgu, dişhekimi, estetik dişhekimi, diş beyazlatma, cerec 3d, dent, dental, bleaching, estetik diş hekimliği, tooth, diş sağlığı , lamina, laminate veneer, porselen, diş estetiği, diş doktoru, implant, kuron, çocuk diş sağlığı, kadın diş sağlığı, korku, protez, bruksizm, gıcırdatma, ağız içi kanser, diş eti, porselen dolgu, kompozit, diş ağrısı, implant, periodontoloji, tartar, kanal tedavisi, diş çürüğü, ortodonti, ortodontist, diş çekimi, apseli diş, diş fırçası, dil fırçası, emzik, parmak emme, estetik dishekimligi, estetik dis hekimligi, bakteri, ardıçlıevler, beylikdüzü, avcılar, eston ardıçlı, ıspartakule, b.çekmece, hadımköy, kıraç, esenkent, gürpınar, haramidere, büyükçekmece, implant bahçeşehir esenkent, dentalyum, diş hekimi, diş, dolgu, dişhekimi, estetik dişhekimi, diş beyazlatma, cerec 3d, dent, dental, bleaching, estetik diş hekimliği, tooth, diş sağlığı , lamina, laminate veneer, porselen, diş estetiği, diş doktoru, implant, kuron, çocuk diş sağlığı, kadın diş sağlığı, korku, protez, bruksizm, gıcırdatma, ağız içi kanser, diş eti, porselen dolgu, kompozit, diş ağrısı, implant, periodontoloji, tartar, kanal tedavisi, diş çürüğü, ortodonti, ortodontist, diş çekimi, apseli diş, diş fırçası, dil fırçası, emzik, parmak emme, estetik dishekimligi, estetik dis hekimligi, bakteri, ardıçlıevler, beylikdüzü, avcılar, eston ardıçlı, ıspartakule, b.çekmece, hadımköy, kıraç, esenkent, gürpınar, haramidere, büyükçekmece, implant bahçeşehir