20 YAŞ DİŞİ AMELİYATLARI

Gömülü 20.yaş dişlerinin problem olmasının nedeni genetik olarak bu dişe ihtiyaç kalmaması ve gittikçe çenelerimizin küçülmesidir. Çenelerimiz küçüldükçe 20.yaş dişleri kendine yer bulmak için zorlanmakta ve dolayısıyla diğer dişler gibi çıkamamaktadır. Kendine yer bulamayan 20.yaş dişleri öndeki dişi ittirerek baskı yapmakta ve bu da çapraşıklığa neden olmaktadır. Ayrıca çok geride olmaları ve etraflarındaki diş etinin normal anatomik yapıda olmamaları nedeniyle kolayca iltihaplanabilmektedirler.

• Tam gömülü 20.yaş dişleri ; genellikle sorun yaratmazlar. Fakat rötgen ile takip edilmeleri gerekir. tam gömülü olmalarına rağmen öndeki dişin köklerine baskı yapabilirler.

• Kısmen çıkmış 20.yaş dişleri ; en çok sorun çıkaranlardır. Tam çıkamadıkları için öndeki dişe baskı yaparak çıkmaya çalışırlar. Üzerlerindeki diş eti parçası ( kapşon ) , zamanla arasına yemek artıklarının kaçması ve bakteri üremesi nedeniyle iltihaplanır.Dişin etrafındaki diş etinin iltihaplanması sonucunda ; ağrı , şişlik , abse oluşur. Çürük için uygun ortam oluştururlar.

• Tamamen çıkmış 20.yaş dişleri ; genellikle sorun çıkarmazlar fakat çok geride oldukları için fırçalanmaları zordur. Bu nedenle ağız bakımı çok iyi olmayan hastalarda koruyucu bir önlem olarak çekilmeleri tavsiye edilir.

20. yaş dişi iltihabı veya absesinin belirtileri :

• Ağrı ( kendiliğinden veya üstüne basınca )

• Şişlik ( ağız içerisinde veya yüzde )

• Kızarıklık

• Çene altındaki lenf bezlerinin şişmesi

• Yutkunma zorluğu

• Ağzın kapatılamaması veya kapatınca 20.yaş dişi üzerindeki diş etinin ısırılması , baskı olması.

20.yaş dişlerinin zararları :

• Öndeki dişe baskı yaparak çapraşıklığa neden olabilir

• Öndeki dişte çürüğe neden olabilir.

• İltihap için uygun bir ortam yarattığından zaman zaman ağrı ve şişliğe neden olabilir.

• Mevcut iltihap , vucudun zayıf bir anında kana karışıp ; kalp , böbrek , beyin , eklemler gibi hayati organlara yerleşebilir ve hayati tehlike yaratabilir.

20.yaş dişi iltihabının tedavisi :

• Öncelikle antibiyotik tedavisi ile akut durumdaki iltihabın kronikleştirilmesi gerekir. ( Burada bulunan iltihap , antibiyotik kullanımı ile sadece kronikleşmektedir.Tamamen temizlenememektedir. Bu nedenle antibiyotik kullanımı sonrasında şikayetlerin geçmesine aldanarak dişin çekilmesinden vazgeçilmemelidir. )

• Daha sonra ( yandaki gibi ) cerrahi bir işlemle bu dişler çekilmelidir.

Gömülü 20.yaş dişlerinin pozisyonları :

En solda : Operasyon basittir. Sonrasında genellikle sorun yaşanmaz.

Ortada :
Öndeki dişe baskı sonucunda öndeki dişi çürütme ve sıkıştırma ihtimali vardır. Operasyon biraz daha uğraştırıcıdır. Sonrasında hafif sıkıntı çekilebilir.

En sağda : Kemik altında gömülüdür. Operasyon uğraştırıcıdır ve sonrasında şişlik , yutkunma zorluğu , hafif ağrı olabilir.
 Yirmi 20 Yaş Dişi Ameliyatları Yirmi 20 Yaş Dişi Ameliyatları Yirmi 20 Yaş Dişi Ameliyatları Yirmi 20 Yaş Dişi Ameliyatları

• Yirmi 20 Yaş Dişi Ameliyatları esenkent, dentalyum, diş hekimi, diş, dolgu, dişhekimi, estetik dişhekimi, diş beyazlatma, cerec 3d, dent, dental, bleaching, estetik diş hekimliği, tooth, diş sağlığı , lamina, laminate veneer, porselen, diş estetiği, diş doktoru, implant, kuron, çocuk diş sağlığı, kadın diş sağlığı, korku, protez, Yirmi 20 Yaş Dişi Ameliyatları, bruksizm, gıcırdatma, ağız içi kanser, diş eti, porselen dolgu, kompozit, diş ağrısı, periodontoloji, tartar, kanal tedavisi, diş çürüğü, ortodonti, ortodontist, diş çekimi, apseli diş, diş fırçası, dil fırçası, emzik, parmak emme, estetik dishekimligi, estetik dis hekimligi, bakteri, ardıçlıevler, beylikdüzü, avcılar, eston ardıçlı, ıspartakule, b.çekmece, hadımköy, kıraç, esenkent, gürpınar, haramidere, büyükçekmece, bahçeşehir Yirmi 20 Yaş Dişi Ameliyatları esenkent, dentalyum, diş hekimi, diş, dolgu, dişhekimi, estetik dişhekimi, diş beyazlatma, cerec 3d, dent, dental, bleaching, estetik diş hekimliği, tooth, diş sağlığı , lamina, laminate veneer, porselen, diş estetiği, diş doktoru, implant, kuron, çocuk diş sağlığı, kadın diş sağlığı, korku, protez, Yirmi 20 Yaş Dişi Ameliyatları, bruksizm, gıcırdatma, ağız içi kanser, diş eti, porselen dolgu, kompozit, diş ağrısı, periodontoloji, tartar, kanal tedavisi, diş çürüğü, ortodonti, ortodontist, diş çekimi, apseli diş, diş fırçası, dil fırçası, emzik, parmak emme, estetik dishekimligi, estetik dis hekimligi, bakteri, ardıçlıevler, beylikdüzü, avcılar, eston ardıçlı, ıspartakule, b.çekmece, hadımköy, kıraç, esenkent, gürpınar, haramidere, büyükçekmece, bahçeşehir Yirmi 20 Yaş Dişi Ameliyatları